آموزش خصوصي سئو آموزش خصوصي سئو .

آموزش خصوصي سئو

آمارهاي جالب كه در مورد سئو بايد بدانيد


آمارهاي كلآمارهاي ديدني seo در سال 2020
همگي آمارها براساس مطالعات صنعت، پژوهش ها و گزارشات گردآوري گرديده از وبسايت هاي متعدد درج شده ميباشد. آموزش خصوصي سئو گوگل براي درجه‌بندي اينترنت‌وب سايت‌ها، 200 فاكتور اساسي را در الگوريتم مد لحاظ ميگيرد. (Backlinko)
86٪ سهم بازارهاي كاوش به گوگل وابستگي دارااست. (Statista)
در طي كاوش، 32٪ از كليلك‌ها بر روي تيتر نخستين يا اين كه سود شماره ۱ شكل ميگيرد. (Backlinko )
49 درصد از بازاريابان اعلام كرده‌اند، شايسته ترين بازدهي سرمايه‌گذاري را از روش جستجوهاي ارگانيك به دست آورده‌اند (Search Engine Journal)
حاصل جستجوي ارگانيك نيز نشانه داده ميباشد كه تمامي محتواهاي قرار گرفته در موضع ۱ گوگل به صورت معدل دربردارنده 1447 واژه و كلمه بوده‌اند. (Backlinko)
53٪ از مصرف‌كنندگان آمريكايي پيش از خريد هر محصولي در گوگل كاوش كرده و بعداز اجرا پژوهش ها مبادرت به خريد مي‌نمايند. (Google)
حقوق و دستمزد ميانگين يك داراي تخصص seo حدود 60.5 هزار دلار در سال ميباشد (Backlinko)
نسبتاًً 60٪ صفحاتي كه در حاصل جستجوي گوگل سكو‌هاي ۱ تا ۱۰ را به خويش تخصيص داده‌اند در زمان 3 سال يا اين كه بيشتر اين امتياز را قسمت خويش كرده‌اند (Ahrefs)
Andrey Lipattsev، استراتژيست ارشد گوگل ۳ فاكتور مهم گوگل در حاصل كاوش را لينك و پيوند‌ها، محتواها و الگوريتم رنك برين مي داند (Search Engine Watch)
از ترافيك‌هاي آحاد جهان، 59.2٪ آن وابسته به گوگل ميباشد (Sparktoro)

آمارهاي ديدني seo و تعداد كاوش صورت گرفته در سال 2020
به طبع از شنيدن اين رقمي كه مي خواهيم بگوييم شگفت زده مي شويد، در زمان روز رقمي بيشتراز 7 بيليون توشه در گوگل كاوش شكل ميگيرد و اين يعني در هر ثانيه عموم 81000 كاوش اعمال مي دهند و در شرايطي‌كه بخواهيم يه خرده ظريف‌خيس شويم، اين داده هاي عددي گويا اين ميباشد كه در سال 2020، رقمي بيشتراز 2.55 تريليون كاوش در گوگل انجام يافته ميباشد.

منبع:Worldometers

در سال 2020، 81 هزار كاوش در هر ثانيه انجام يافته ميباشد و اين رقم در سال 2016، 63 هزار كاوش در ثانيه بوده ميباشد
در سال 2020، 4.9 ميليون كاوش در هر دقيقه انجام يافته ميباشد و اين رقم در سال 2016، 3.8 ميليون بوده ميباشد
در سال 2020، در هر ساعت 292 ميليون كاوش انجام شده ميباشد و اين رقم در سال ۲۰۱۶، 228 ميليون بوده ميباشد
درسال 2020، 7 بيليون كاوش روزمره انجام شده ميباشد و اين رقم در سال 2016، 5.5 بيليون بوده ميباشد
در سال 2020، ماهانه 212 بيليون كاوش انجام يافته ميباشد و اين رقم در سال 2016، 167 بيليون بوده ميباشد.
در سال 2020، 2.55 تريليون كاوش انجام شده ميباشد و اين رقم در سال 2016، 2 تريليون بوده ميباشد.


برچسب: آموزش خصوصي سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۳:۳۰ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

مقايسه رنك مث با يواست به لحاظ بهينه سازي محتوا


سئو محتوا نيز يك كدام از ديگر از جنبه‌هاي اساسي مقايسه رنك مث با آموزش خصوصي سئو يواست بهينه سازي ميباشد چون محتوا تحت عنوان مهم‌ترين نصيب هر وبسايت براي سكو بندي و حصول مقام مطلوب در برگه نتيجه ها موتورهاي كاوش شناخته مي شود.

 

seo محتوا پلاگين يواست seo
اين پلاگين در هنگام بازنويسي و يا اين كه ساخت و ساز محتوا، پيشنهاداتي را مطابق استاندارهاي موتورهاي كاوش در جهت seo محتوا در دست شما قرار مي دهد تا سكو بهتري در شيت نتيجه ها كاوش بدست آوريد. البته همانگونه كه پيش‌خيس نيز اشاره كرديم، استاندارهاي seo دائما در هم اكنون تغيير تحول ميباشند ولي اين پلاگين با اين تغييرات همگام نمي شود و تضميني نيست كه پيشنهادات آن با معيارهاي روز و تازه seo همخواني داشته باشد. اين پلاگين همينطور چگونگي سئو محتواي شما با اكران رنگ‌هاي قرمز‌رنگ، نارنجي رنگ و سبز معلوم مي‌نمايد و دارنده امكان امتيازدهي عددي وجود ندارد.

سئو محتوا پلاگين رنك مث
پلاگين رنك مث برخلاف پلاگين يواست دائما در اكنون آپديت رساني ميباشد و از واپسين ترندها و تاكتيك‌هاي seo براي seo محتواي شما به كارگيري مي‌نمايد. امتيازدهي اين پلاگين به چگونگي سئو محتوا بر طبق نمره عددي تا سقف امتياز 100 ميباشد كه در شكل استحصال امتياز 80 به بالا مي توانيد دريابيد كه محتواي شما به طور اصولي با صرفه شد‌ه‌است.

فيض گيري: درين قسمت نيز پلاگين رنك مث به جهت به روزرساني هميشگي و سيستم توسعه يافته‌خيس جهت امتيازدهي به چگونگي seo محتوا تحت عنوان پلاگين بلندتر اعلام ميگردد.


برچسب: آموزش خصوصي سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۷:۱۷ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

چگونه مشكل محتواي تكراري را حل كنيم؟


حل ايراد محتواي تكراري از اين ايده شروع ميشود كه كدام يك از نشاني ها، نشاني آموزش خصوصي سئو درست محتوا ميباشد. زماني محتوايي در يك سري نشاني ارائه مي گردد، بايستي براي موتورهاي كاوش تفهيم خواهد شد كه كدام نشاني درست ميباشد. سه راه حل براي اعمال اين شغل عبارتند از: به كارگيري از ريدايركت 301 به يو آر ال درست، تگ rel=canonical يا اين كه به كار گيري از نصيب در اختيار گرفتن پارامترهاي گوگل در كنسول جستجوي آن.

ريدايركت 301
در بخش اعظمي از موردها، شايسته ترين روش به كار گيري از ريدايركت صفحه ها تكراري به شيت اصليست. هنگامي چند كاغذ شبيه را به يك ورقه ريدايركت مي‌كنيم، بها برگه در رقابت با بقيه صفحه ها ديگر وب سايت ها ارتقاء مي‌يابد. در سود جايگاه ورقه در حاصل كاوش ارتقاء داده مي‌گردد.

Rel=canonical
چاره ديگر در واكنش با محتواي تكراري به كار گيري از تگ rel=canonical در صفحه ها تكراري ميباشد. اين تگ به موتورهاي كاوش اعلام مي نمايد كه‌اين صفحه ها در واقع اسكن از يك كاغذ مهم مي‌باشند و اعتبار آنان بايستي به آن شيت اساسي منتقل شوند.

تگ rel=canonical در واقع بخشي از كد HTML در وبسايت و به صورت ذيل ميباشد:

 

تگ rel=canonical بايستي به بخش هد كد HTML تك تك صفحه هاي تكراري اضافه گرديده و يو آر ال مهم نيز قيد خواهد شد. توجه فرمائيد كه كوتيشن ها را به طبع قرار دهيد. اين تگ مانند ريدايركت 301، نسبتاً تك تك اعتبار برگه را به كاغذ اساسي منتقل كرده و به خيال اينكه در سطح كاغذ جاري ساختن مي شود (خير در سطح سرور)، زمان مجال كمتري براي اثر گذاري نياز داراست.

با استعمال از پلاگين MozBar در مرورگر كروم، مي اقتدار در هر ورقه اي كه مي باشيد، يو آر ال اساسي آن را مانند صورت تحت ملاحظه كنيد.

متاي Noindex
متا تگي كه در ابنجا بسيار كارامد ميباشد و در واكنش با صفحه ها تكراي ميتواند موثر باشد، متا تگ Robots با مقدار “noindex, follow” ميباشد. با قرار دادن اين تگ در نصيب صفحه ها تكراري مي اقتدار از ايندكس شدن آن ها بوسيله موتورهاي كاوش خودداري كرد.

فرمت كلي اين متا تگ به صورت تحت ميباشد:

 

اين متا تگ به موتورهاي كاوش اذن مي‌دهد كه پيوند هاي باطن صفحه هاي تكراري را پايش كرده البته خويش آن صفحه ها ايندكس نگردند. دادن اذن دسترسي به گوگل از بابت پايش صفحه ها تكراري از عنايت برخوردار‌است، حتي در حالتي كه به گوگل اعلام ميكنيد كه آن را ايندكس نكند. گوگل به طور ضمني اعلام نموده است كه از محصور كردن دستري ربات هاي آن به پايش صفحه هاي هر يكسري تكراري خودداري نكنيد. موتورهاي كاوش عشق و علاقه مندند كه هر چيزي در وب سايت را مشاهده نمايند. اين امكان به آنان اذن مي‌دهد كه در شراط غير قابل فهم تصميمات صحت بگيرند.

استعمال از جديد ايندكس كردن در صفحاتي مانند برگه بندي ها، بسيار موثر ميباشد و از ساخت‌و‌ساز محتواي تكراري خودداري مي نمايد.


برچسب: آموزش خصوصي سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۳:۳۱ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

سئو سايت چقدر طول مي كشد؟


در حالتي كه شما صاحب و مالك يك فروشگاه آنلاين ميباشيد ممكن ميباشد اين پرسش برايتان آموزش خصوصي سئو پيش بيايد كه بهينه سازي تارنما چقدر ارتفاع ميكشد؟ يا اين كه همان چقدر ارتفاع ميكشد تا سكو 1 را براي لغات كليدي خويش حصول فرمائيد. جواب چندان بي آلايش وجود ندارد، چون اين پرسش تا حد متعددي به موردها مختلفي بستگي داراست.

در قبل استراتژي seo متمركز بر شناسايي لغات كليدي بود كه بيشترين رابطه را با تجارت شما داشتند، بيشترين بازديد را داشتند و خيلي رقابتي نبودند. تا قبل از اينً شما 5 تا 10 كلمه و واژه كليدي را پيدا مي كرديد كه “لغت ها كليدي طلايي” شما بودند و بيشترين معيار بازديد را براي شما به ارمغان مي اوردند. البته اينك تقليد از اين استراتژي بهينه سازي غلط ميباشد، چون به استثناي بعضا موردها، هيچ كلمه و واژه كليدي و تيم كوچكي از كلمه ها كليدي نيست كه بازديدكنندگان متعددي را به سايت شما هدايت نمايد.

امروزه بهينه سازي به صورت فزاينده اي به وسيله جستجوي لهجه طبيعي هدايت ميشود و اشخاص از ابزارهايي مانند Siri و Google Now استعمال مي نمايند تا جستجوهاي خويش را جاري ساختن دهند، خير اينكه آن را تايپ نمايند. ادله به كارگيري از اين ابزارها اين ميباشد كه آستانه ي تحمل تمامي ذيل خيس آمده ميباشد و اشخاص ميخواهند سريع خيس پاسخ پرسش خويش را پيدا نمايند و جزئيات بيشتري را در جستجوهاي تايپ گرديده خويش قرار مي‌دهند.

مجال سود گيري بهينه سازي براي هر سايتي گوناگون ميباشد. شما به آساني نمي توانيد بگويد يكسري ساعت، روز، هفته يا اين كه ماه ارتفاع مي‌كشد تا seo سود دهد. همينطور نمي توانيد تعداد ساعاتي را كه مي بايست براي شغل روي آن صرف نمائيد اندازه گيري نمائيد. هيچ راه‌حل سريعي براي سكو بندي سايت نيست. شما مي بايست فرصت قابل قبولي را براي فعاليت بر روي استراتژي seo خويش صرف فرمائيد، ولي مطمئن باشيد سعي مداوم مطمئناً سود خواهد اعطا كرد.

به اين ترتيب سوالي كه مي بايست بپرسيد اين ميباشد كه “چه برهه زماني ارتفاع مي‌كشد تا سئو آغاز به ايجاد ليد و فروش نمايد؟” هفت چيز در طول سود دادن seo تأثير ميگذارد. ما در‌اين نوشته‌ي علمي به شما خوا هيم اذعان كرد اين موردها چه هستند و چه گونه مي اقتدار آنان‌را بهبود اعطا كرد.

دوران فرصت مايحتاج براي seo تارنما چقدر ميباشد؟
اين پرسش يكي نااميدكننده ترين سوال ها ميباشد گرچه شما به صورت قابل توجهي در پي جواب قطعي مي باشيد، البته به جهت متغيرهاي دخيل در فيض، راهي براي جواب قطعي آن نيست. اين بدان استدلال ميباشد كه خلال تك تك متغيرهايي كه در سئو وبسايت شما نقش دارا‌هستند، شما همينطور مي بايست به عبارتي متغيرها را در عملكرد هاي سئو رقبا محاسبه فرماييد. در وضعيت كلي seo وبسايت مبني بر متغيرهاي مهم ذيل انتخاب مي گردد:

رقابت
پيوندهاي ورودي
محتوا
تبليغات
اقتدار يك تارنما
ايرادات، مسائل ميزباني
پياده سازي ، ساختار و معماري سئو
بيان اين نكته قابل توجه ميباشد كه حتي با وجود اين متغيرها، هيچ فرمولي براي جواب بدين پرسش نيست كه سئوي وب سايت چقدر ارتفاع ميكشد. معلوم كردن اينكه سئو شما به چه برهه زماني مجال نياز دارااست، مي بايست در بالا محاسبه اطلاعات صورت بپذيرد آنگاه بررسي مي‌كنيد كه چه‌گونه سريعتر حاصل را ببينيد.


برچسب: آموزش خصوصي سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۸:۵۹ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

بهترين راهكارهاي سئو در ريدايركت ها


ريدايركت في مابين صفحه هاي در وب سايت ها شغل معموليست، ولي در اجرا آن بايستي آموزش خصوصي سئو غايت اعتنا را كرد تا به seo وبسايت لطمه اي وارد نشود.

بي آلايش ترين سناريويي كه مثلا مي قدرت اذعان كرد اينست كه يك كاغذ به ورقه ديگر بايستي به طور دايم ريدايركت خواهد شد.

يك سري تعيين براي اين فعاليت وجود دارااست، البته در شرايط كلي، ريدايركت 301 ارجحترين گزينش براي يوزرها و موتورهاي جستجوست. ساخت‌و‌ساز يك ريدايركت 301 هم به مرورگر ها و هم به موتورهاي كاوش اعلام مي نمايد كه‌اين ورقه به طور بدون نقص منتقل شد‌ه‌است. موتورهاي كاوش از اين مورد اين طور استنباط مي نمايند كه خلال تغيير تحول يو آر ال كاغذ، احتمالا محتواي آن نيز آپ تو ديت رساني گرديده است.

به خاطر داشته باشيد كه ريدايركت يك شيت به شيت ديگر، پاره اي فرصت ميبرد تا به وسيله موتورهاي كاوش شناسايي خواهد شد، مخصوصا در حالتي كه سايت شما به طوري باشد كه ربات هاي گوكل دير به دير به آن راز ميزنند. در موقعيت كلي، جابجايي سكو و اعتبار وب سايت پس از شناسايي نياز به صرف پاره اي فرصت دارد.

ديگر گزينش هاي شما يعني ريداريكت 302 و Meta Refresh، جايگزين هاي ضعيفي مي باشند و نبايست انتظار جابجايي اعتبار به صفحه هاي نو را داشت. اين نوع ريدايركت ها صرفا وقتي مطلوب مي‌باشند كه شما تحت عنوان يك وبمستر قصد جابجايي درجه شيت ديرين به نو را نداريد.

جابجايي محتوا از يك دامنه به دامنه ديگر پاره اي غامض خيس ميباشد و به خيال و خاطر مسائل خاص آن، ايفا آن به وسيله موتورهاي كاوش، نياز به مجال بيشتري دارااست. موتورهاي كاوش به خيال و خاطر مسائلي مانند هك شدن يا اين كه عمل اسپمرها، اين نوع ريدايركت ها را پيش از محاسبه، بيشتر تحقيق مي نمايند.

ريدايركت 301 در آپاچي
ريدايركت 310 در پلتفرم آپاچي مستلزم نصب امكان mod_rewrite و فعال كردن آن است. اين قبليت در اكثر وقت ها سرور هاي لينوكسي مخصوصا توزيع FreeBSD فعال ميباشد. با استعمال از فولدر .htaccess مي قدرت آن را فعال كرده و با به كار گيري از شيوه نامه هايي كه در اين مورد وجود دارااست، ريدايركت هاي غامض اي نيز ساخت. بي آلايش ترين نوع ريدايركت 301 به صورت پايين ميباشد.

Redirect 301 /rank /ranking

با استعمال از اين فرمان شيت با نشاني rank به شيت با نشاني ranking منتقل مي‌شود. مثال امرها پيچيد تري در ريدايركت 301 وجود دارااست كه سوا صبر اين مقاله است.


برچسب: آموزش خصوصي سئو در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۵:۴۹ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

آموزش انواع كلمات كليدي در گوگل ادز


در نصيب قبل به شما توضيح داديم كه تعيين صحيح كلمه ها كليدي چقدر در باصرفه بودن آموزش خصوصي سئو هزينه‌هاي شما تاثيرگذار ميباشد. ولي موضوع به اينجا ختم نمي شود و خيلي دور از شوخي‌خيس از اين صحبت‌هاست! شما بعداز آنكه لغات كليدي خويش را تفحص و گزينش كرديد، مي بايست نوع آن را هم در گوگل ادز معين نمائيد.

مراد اينجانب از نوع كلمه و واژه كليدي ديگر چيست؟ نگران نباشيد، چيز بغرنج‌اي وجود ندارد. مطمئن هستم در‌صورتي‌كه ادامه اين قسمت را استيناف بفرماييد، تماماً متوجه ذيل و بم كلمه ها كليدي در گوگل ادز خواهيد شد.

چندين نوع عبارات كليدي در گوگل ادز داريم؟
يكي رايج‌ترين اشتباهاتي كه اشخاص نو‌شغل در طي فعال‌سازي تبليغات گوگل مرتكب مي گردند، بي‌توجهي و استعمال نامناسب از اشكال لغت ها كليدي در گوگل ادز ميباشد.

به طبع بخوانيد: 7 غلط رايج در تعيين لغت ها كليدي تارنما
موضوع خيلي بي آلايش ميباشد. فرض كنيم شما كلمه ها كليدي خويش را تفحص و از در بين آن ها شايسته ترين‌ها را تعيين كرده‌ايد. وقتي كه ميخواهيد كمپين خويش را راه اندازي فرمائيد، گوگل ادز از شما مي خواهد كه نوع هر واژه و كلمه را نيز معين فرماييد. مراد گوگل از نوع كلمه و واژه چيست؟

خب، در كل 4 نوع كلمه و واژه كليدي در گوگل ادز وجود دارااست:

كلمه ها كليدي تطبيق پهناور (Broad Match)
كلمه ها كليدي تطبيق كبير با در دست گرفتن‌گر (Broad Match with modifier)
لغت ها كليدي تطبيق عبارتي (Phrase Match)
عبارات كليدي تطبيق ظريف (Exact Match)
پيرو هركدام از اين عبارات را با يكديگر تحقيق مي كنم و به شما خواهم بيان كرد كه چرا به كار گيري صحيح از اين لغت ها كليدي براي توفيق كمپين شما مداقه متعددي دارااست.

كلمه ها تطبيق بزرگ (Broad Match)
از همين آغاز بيان‌كنم كه‌اين نوع واژه و كلمه كليدي مي تواند براي شما دردسرساز گردد! عبارات كليدي تطبيق وسيع نوعي از لغت ها كليدي ميباشند كه مي توانند بيشترين واحد سنجش ورودي را به وبسايت شما بياورند. ولي صرفا خداوند ميداند چه معيار از اين ورودي‌ها هدفمند ميباشند! چرا؟ پيرو توضيح ميدهم.

فرض كنيم شما يك وبسايت فروش خرقه داريد و بعد از استيناف كلمه ها كليدي، بدين سود رسيديد كه عبارت «خريد كلاه زنانه» برايتان مطلوب و هدفمند ميباشد. درحال حاضر چه اتفاقي ميفتد در صورتيكه نوع واژه كليدي خويش را تطبيق كبير تعيين فرماييد؟ تبليغ شما براي كاربراني كه كلمه ها «خريد كلاه دخترانه»، «شال زنانه» يا اين كه «جامه زنانه» را كاوش مي‌نمايند هم اكران داده ميشود!

ديدني‌خيس آنكه حتي ممكن ميباشد تبليغ شما براي كلمه و واژه «كلاه برداري» هم اكران داده گردد! در واقع گوگل تبليغ شمارا در هر عبارتي كه شم نمايد مرتبط ميباشد اكران خواهد اعطا كرد.

عبارات كليدي تطبيق وسيع همانند سياهچاله‌اي ميباشند كه مي توانند تبليغ شما‌را روي عبارات بي‌ربط اكران بدهند و هزينه‌هاي شمارا ببلعند!

مجموعاَ، با تعيين نوع تطبيق كبير تبليغ شما در يك كدام از حالات ذيل به يوزرها اكران داده مي‌گردد:

دقيقاً كلمه و واژه كليدي شما كاوش خواهد شد.
لغت ها در حدود كلمه و واژه كليدي شما كاوش خواهد شد.
عبارات مترادف و هم معني و هم‌مفهوم با كلمه و واژه كليدي شما كاوش گردد.
گذشته، آن گاه و ميانه كلمه ها كليدي شما واژه ديگري قرار بگيرد.


برچسب: آموزش خصوصي سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۸:۲۷ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

نكات مهم در سئو داخلي سايت


سئوي داخلي در CMSها
اين ممكن ميباشد سؤال هركسي باشد كه براي بهبود سئوي داخلي در CMS چه آموزش خصوصي سئو بايستي كرد؟ در‌پي مي‌‌خوا هيم براي يك‌سري CMS رايج بدين سؤال جواب دهيم.

 

سئوي داخلي در وردپرس
در سيستم‌هاي مدير محتوا نظير وردپرس، پرداختن به سئوي داخلي شل‌خيس ميباشد. شما خلال اينكه ميتوانيد به‌شكل دستي مجموع اين موردها را پياده نماييد، مي‌‌توانيد از پلاگين‌هايي نظير يوآست نيز ياري بگيريد. بعضي از تكنيك‌هايي كه براي سئوي On-page در وردپرس بايستي اعتنا داشته باشيد، مفاد پايين ميباشد:

مطمئن گرديد كه پيكربندي ايندكس‌گذاري فعال ميباشد؛
ساختار لينك و پيوند‌هاي داخلي را براي seo با صرفه فرمائيد؛
از تگ‌هاي H1 و H2 استعمال فرماييد؛
سرعت وبسايت را بهبود دهيد؛
محتوايتان را ساختاردهي و هدفمند فرماييد تا گوگل خوب آن را متوجه گردد؛ به عنوان مثال با اضافه كردن سؤالات متداول؛
به منزلت قرارگيري و چگالي لغات كليدي دقت فرماييد.


سئوي داخلي در جوملا
جوملا به‌تيتر دومي CMS دوستداشتني عالم نيز تكنيك‌هايي مشابه به وردپرس براي بهبود سئوي داخلي داراست. اگرچه درين CMS نيز افزونه‌هايي براي اين‌فعاليت وجود دارااست، نبايد فقط به آن ها توكل نمائيد. بعضي تكنيك‌هايي كه ميتوانيد براي بهبود سئوي On-page جوملا پياده نماييد، مورد ها تحت مي باشند:

در تيتر اساسي از واژه‌ي كليدي استعمال نمائيد؛
چگالي عبارات‌كليدي في مابين 0.5 تا 2 درصد باشد؛
در توضيحات متا از كلمه و واژه‌ي كليدي به كار گيري نماييد؛
در پيوند‌ها واژه و كلمه‌ي كليدي را به‌فعاليت ببريد؛
ارتفاع تيتر حداكثر 70 كاراكتر باشد؛
ارتفاع متن دستكم 300 واژه و كلمه بشود؛
از لينك و پيوند‌هاي داخلي و فرنگي به كار گيري فرماييد.
سئوي داخلي در بقيه CMSها
همگي‌ي CMS‌هاي جهان، براي سئوي داخلي بهتر كار نميكنند. براي اينكه بفهميد كه يك CMS براي پياده‌سازي سئوي On-page مطلوب ميباشد يا اين كه نه، بايستي برخي خصوصيت‌ها را در آن نظارت فرمائيد تا بفهميد چقدر با اصول بهينه سازي مطابقت و همخواني دارا هستند و ميتوانيد روي آن شغل فرمائيد. اين خصوصيت‌ها عبارتند از:

خصوصيت‌هاي عملكردي وب سايت‌ها نظير سرعت، امنيت، ريسپانسيو و اسكريپت‌هاي رديابي؛
خصوصيت‌هاي تكنيكي seo مانند ساختار URLها، تگ‌ها، هدرها، متا ديسكريپت‌ها و... .


برچسب: آموزش خصوصي سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۹:۵۵ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

اينك آخرالزمان موبايلي: از Mobilegeddon تا Mobile First Index


فرض نمائيد مالك يك فروشگاه آنلاين مي باشيد. تارنما شما در اكثر لغت ها كليدي مربوط آموزش خصوصي سئو به استخراج‌وكارتان جايگاه‌هاي بالاي گوگل را در چنگ دارااست و از اين نحوه كلي مشتري داريد. همۀ چيز بهتر به حيث مي رسد!

تا اينكه در يك شب تمامي چيز دگرگون ميگردد. گوگل وب سايت شمارا از صفحۀ اوليه نتيجه ها به صفحۀ دهم (يعني ناكجاآباد!) رسول ميباشد! چه حالي به شما دست ميدهد؟! مشتريان ديگر چه طور شمارا پيدا نمايند؟ مگر كسي هم به سراغ صفحۀ دهم گوگل مي‌رود؟

اين حادثه براي يك حصول‌وكار آنلاين مثل وصال به پايان جهان ميماند. به همين استدلال هنگامي گوگل در سال 2015 از الگوريتم جديدي براي مرتبه‌بندي تارنما‌ها (در گوشي) خبر بخشيد؛ متخصصان بهينه سازي اين الگوريتم را Mobilegeddon يا اين كه آخرالزمان موبايلي (تركيبي از دو كلمۀ آرماگدون و تلفن همراه) ناميدند.

آن ها تصور مي‌كردند بعداز فعالسازي اين الگوريتم بايستي با صفحۀ نخستين نتيجه ها وداع كرده و غزل خداحافظي را بخوانند! در صورتي‌كه كه گوگل ابداً قصد نداشت وبمستران را بترساند، بلكه مي‌خواست آنها را براي ساخت وب سايت‌هاي گوشي-فرندلي (Mobile Friendly) تشويق نمايد.

اين الگوريتم صرفا او‌لين گام بود. گوگل اين شيوه را با Mobilegeddon شروع كرد و با الگوريتم ديگري به اسم Mobile First Index به پايان رسانيد.

البته چرا گوگل اينقدر به يوزرها تلفن همراه التفات مي دهد؟ به هيچ عنوانً گوشي فرندلي يعني چه؟ چه‌طور قادر خواهيم بود از اين آخرالزمان موبايلي جان تندرست به در ببريم؟ در‌اين نوشته‌ي علمي به آحاد اين سوالهاي جواب خوا‌هيم اعطا كرد.


برچسب: آموزش خصوصي سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۵:۱۰ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

چند روش موثر براي افزايش سرعت سايت


ارتقاء سرعت وبسايت ديگر يك تعيين وجود ندارد! اين روز ها آنقدر دعوا سرعت آموزش خصوصي سئو اينترنت‌وبسايت در seo، سكو‌بندي نتيجه ها گوگل، تجارب‌ي كاربري و… اصلي گرديده كه براي صاحبان وبسايت به يك لزوم تبديل شد‌ه‌است. چنانچه شما هم در پي طرز‌هايي براي بالا بردن سرعت تارنما مي‌باشيد چندين دقيقه همپا ما باشيد، مطلقا موثرترين شيوه‌ها را در همين نوشته‌ي علمي پيدا خواهيد كرد.

چرا ارتقاء سرعت وب سايت اساسي ميباشد؟
مبتني بر يك تحقيق بوسيله StrangeLoop، يك ثانيه تاني در طول لود كاغذ مي تواند سبب ساز به كاهش 7٪ از داده هاي عددي فروش، 11٪ از بازديد صفحه هاي و 16٪ از رضايت مشتري خواهد شد. پس در حالتي‌كه به انديشه ارتقا بازديد و رضايت يوزرها مي باشيد، بايستي هر ميلي‌ثانيه در سرعت لود اينترنت‌تارنما برايتان اصلي باشد.
از طرفي بالا بودن سرعت وبسايت يك كدام از مهم‌ترين فاكتورهاي seo نيز محسوب‌ مي گردد كه گوگل براي درجه‌بندي وبسايت‌ها به آن دقت دارااست.

 

چه طور سرعت وبسايت را تحليل كنيم؟
ممكن ميباشد هنگامي شيت‌ي اينترنت‌وبسايت خويش را گشوده مي كنيد، در صدر فكر كنيد خبري از كندي سرعت وجود ندارد! ولي اين فرآيند كش مرورگر ميباشد كه منجر ساخت‌و‌ساز اين برداشت غلط مي شود!
هنگامي كه شما از سايتي بازديد مي كنيد مرورگر آغاز به انبار كردن نصيب‌هايي از اينترنت‌تارنما مي‌نمايد تا دفعات آتي با سرعت بالاتري به عبارتي اينترنت‌تارنما را بار گذاري نمايد. به‌اين كار، كش (cash) گفته ميگردد. براين اساس شما شاهد سرعت حقيقي وواقعي اينترنت‌تارنما نبوده‌ايد!

همانگونه كه در نوشته ي علمي‌ي وظايف پشتوانه وبسايت تحقيق كرديم، در اختيار گرفتن سرعت تارنما يك وظيفه‌ي اساسي براي مديران سايت‌ها شمرده مي‌گردد. پس در صورتي‌كه به طريق‌ي درست رئيس يك سايت اعتنا مي‌كنيد، آغاز به امداد اين ابزارها سرعت وبسايت خويش را بسنجيد و در شكل مشاهده‌ي كندي سرعت از طريق‌هايي كه درين نوشته‌ي‌علمي تيتر گرديده، استعمال فرمائيد.

ابزار‌هاي آزمايش سرعت وب سايت

۱- website speed test

در صورتي يك اينترنت‌تارنما وردپرسي داريد از ابزار بدون پول website speed test به كارگيري نماييد. اين ابزار سرعت لود ورقه‌ي تارنما، تعداد درخواست‌ها و سايز كاغذ‌ي وبسايت را در چنگ شما قرار مي‌دهد.

۲- PageSpeed Insights

اين ابزار هم يك نحوه آزمايش سرعت ميباشد كه بوسيله خويش گوگل فعال‌ساز‌ي گرديده‌است. سرعت وبسايت شمارا مي‌سنجد و رويه‌كارهايي براي بالا بردن سرعت وبسايت در چنگ شما قرار ميدهد.
صرفا اختلال اين ابزار محدوديت آن براي يوزرها ايرانيست! مي بايست پيش از ورود بدين شيت آي پي خويش را تغيير تحول دهيد.

۳- sitechecker

اين ابزار نيز براي آزمايش سرعت سايت و ارائه چاره‌هايي براي بهبود آن تاسيس شده است.

۴- Gtmetrix

شايد دوستداشتني‌ترين ابزار آزمايش سرعت دست‌كم در جمهوري اسلامي ايران همين ابزار باشد. ما تا قبل از اين طريق به كار گيري از اين ابزار را در پستي مستقل پژوهش كرده‌ايم.


برچسب: آموزش خصوصي سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۷:۴۸ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)

سئو و مسائل مهم در آن


يك كدام از خط مش هاي مؤثر در ارتقاء سرعت وبسايت اين ميباشد كه سورس هاي آموزش خصوصي سئو جاوا اسكريپت خويش را به واپسين خط از پرونده كدهاي HTML به كارگيري نمائيد. معمولاً قرائت اين نوع كد ها براي مرورگر ها به كندي جاري ساختن مي گردد و در‌صورتي‌كه در اولِ فولدر باشد سرعت تارنما را به شدت كاهش ميدهد. ولي چنانچه در خط پايان پرونده HTML باشد منجر ميگردد در بالا وب سايت بي نقص بارگذاري گردد و آن گاه به تلاوت كدهاي جاوا اسكريپت بپردازد.

نگران نباشيد اينكار تأثير مخربي بر روي وب سايت شما نمي گذارد و صرفا سبب ارتقاء سرعت آن مي گردد. در واقعيت يكي‌از سفارش هاي اساسي كه برنامه نويس ها داراي شهرت براي ارتقاء سرعت مي‌دهند همين زمينه ميباشد.

seo سرعت تارنما وردپرسي
در شرايطي كه تارنما شما وردپرس ميباشد شغل شما مقداري آسانتر ميباشد. براي همگي مفاد بالا پلاگين هاي وجود دارااست كه بصورت اتومات اينكار را براي شما اعمال مي‌دهد. پلاگين هاي موشك (rocket)، لايت اسپيد (lightspeed) و … از اين مجموعه پلاگين ها ميباشند.

اين پلاگين ها كدهاي CSS صفحه ها شمارا پژوهش كرده و به طور اتومات آنان را seo مي نمايد. سئو اين پلاگين ها به‌اين شكل ميباشد كه آغاز كدهاي CSS را داخل يك فولدر قرار مي‌دهد وبا كدهاي Java script به اصطلاح تركيب يا اين كه combine مي نمايند تا مرورگر براي تلاوت آنها نياز به طي كردن مسيرهاي متفاوت نداشته باشد. در مرحله بعد از آن كدهاي مازاد را حذف مي نمايد و در انتها كد هاي جاوا اسكريپت را به انتهاي فولدر HTML مي برد.

شيوه هايي كه به‌دنبال به آنها مي‌پردازيم براي هر دو نوع وبسايت يكسان ميباشد و خوب ميباشد آنان را در وبسايت خويش انجام نمائيد.

كاهش وسعت فولدر هاي سمعي و بصري
همان طور كه اشاره كرديم هنگامي كه نشاني سايتي را در مرورگر خويش وارد ميكنيد، همه پوشه هاي مرتبط با وب سايت مثلا پوشه هاي سورس تارنما، فولدر هاي عكس و… دانلود مي گردد. در هر سايتي ممكن ميباشد صدها عكس، فيلم و حتي فولدر صوتي وجود داشته باشد، هرچقدر وسعت اين فولدر ها بيشتر باشد دانلود آن‌ها مجال بيشتري مي‌برد و در سود سرعت بارگذاري وبسايت كاهش پيدا مي نمايد. پيش از بارگزاري آنها در تارنما مطمئن گرديد كه وسعت آنان به دست كم كم شده تا اختلالي در سرعت وب سايت شما توليد نكند.

فعال كردن موقعيت بارگزاي تنبل (Lazy load)
فعال كردن اين موقعيت سبب ساز ميگردد كه عكس ها و رسانه هايي كه هنوز مخاطب به آنها نرسيده دانلود نشود. وقتي كه استفاده كننده به قسمت آن رسانه مي‌رسد نو مرورگر مبادرت به بارگيري آن مي نمايد كه‌اين زمينه در سرعت تأثيرگذار ميباشد.

مفاد ديگري براي ارتقا سرعت وب سايت مانند به كار گيري از CDN و فعالسازي Gzip و… وجود دارااست كه همگي موردها اشاره گرديده نياز به علم فني از شيوه شغل تارنما دارااست، حتي در صورتيكه از پلاگين ها هم استعمال ميكنيد كارايي فرمائيد جانب احتياط را رعايت نماييد و در شكل مشاهده هرگونه نقص در تارنما آن را به موقعيت نخستين برگردانيد.

درين نوشته ي علمي عملكرد شد شايسته ترين و مؤثرترين راهكارهاي ممكن جهت ارتقاء سرعت وبسايت ارائه شوند. ولي پيشنهاد مي شود در‌صورتي‌كه علم، تخصص، تجربيات و مجال كافي براي سئو سرعت وبسايت خويش را نداريد، ارتقا سرعت تارنما خويش و seo سورس آن را به اشخاص داراي تخصص درين حوزه بسپاريد.


برچسب: آموزش خصوصي سئو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۰:۰۲ توسط:علي سلطاني موضوع: نظرات (0)