آموزش خصوصی سئو آموزش خصوصی سئو .

آموزش خصوصی سئو

هم‌نوع‌خواری کلیدواژه‌ها یا Keyword Cannibalization

تعدادی سال پیش چنانچه تعداد صفحه ها ایندکس‌گردیده‌ی یک وبسایت بیشتر بود به معنای عمل بیشتر بود. برای همین هر مطلبی که در دنیای اینترنت می‌دیدید بیشتر از 10 تگ یا این که برچسب داشت. آموزش خصوصی سئو صفحه ها زیاد تکراری و به‌دردنخور درون وب سایت وجود داشت و با این فعالیت سیگنال آپ دیت به گوگل ارسال می‌کردند. البته این استراتژی فعلا یک استراتژی ناکامی‌خورده میباشد. بگذارید یک پرسش بپرسیم.

از جمله شما یک وبسایت ساخت‌و‌ساز محتوا دارید. کاغذ‌ی اساسی‌ وب سایت‌تان را برای کلیدواژه‌ی ساخت محتوا بهینه سازی کرده‌اید. یک پست بلاگ با تیتر ساخت‌و‌ساز محتوا دارید و آن را هم با کلیدواژه ساخت و ساز محتوا seo کرده‌اید. یک سری برچسب با تیتر ساخت‌و‌ساز محتوا دارید. شاید حتی گروه‌بندی‌های متفاوت هم با این تیتر ساخته‌اید.

هم اکنون پرسش این میباشد: گوگل از کجا می بایست بداند که به کدام برگه‌ی شما در‌این کلیدواژه مرتبه بدهد؟

گوگل ترجیح می دهد که به هیچکدام مرتبه ندهد. زیرا مشخص وجود ندارد کدام شیت‌ی شما توانمند‌خیس میباشد. به عبارت دیگر شما با خودتان وارد رقابت گردیده‌اید. این ایراد بزرگی میباشد. در حالتی که تا هم اکنون وب سایت‌تان را با این شیوه اداره می‌کردید و تعداد تگ‌ها و گروه‌بندی‌های شبیه‌تان زیاد میباشد. می بایست قطعا و مطلقا منش‌حلی برای این نقص‌ پیدا فرمائید.

میتوانید کاغذ‌ی اساسی که دوست دارید مرتبه بگیرد را با تگ canonical مشخص و معلوم نمائید تا این برگه به عنوای محتوای شاخص و اساسی شما شناسایی گردد.
صفحه ها شبیه که قیمت پاره ای دارا هستند را Noindex فرمایید. این فعالیت سبب ساز می گردد که گوگل این صفحه های شمارا کراول نکند و در سود این صفحه های از دایره‌ی رقابت حذف میگردند.
یااینکه این صفحه های را روی ورقه‌ای اساسی موردنظرتان Redirect نمایید. آکادمی رایا پارس ری‌دایرکت کردن حتی PageRank ورقه‌ی شمارا هم منتقل می‌نماید و به راحتی میتوانید بها ورقه‌ی موردنظرتان را فراتر ببرید. درباره ی ریدایرکت و اثر آن بر بهینه سازی بیشتر بخوانید.
مرتبه الکسا وبسایت تاثیری در مرتبه بندی وبسایت ندارد.
این خطا سال‌هاست بوسیله وب سایت‌های گوناگون اجرا می‌گردد. آن ها میخواهند جایگاه الکسا وبسایت‌شان را بالا ببرند. از طریق‌های متفاوت مانند ری‌دایرکت صفحه های وبلاگی و پاپ آپ‌ها و مواقعی از این دست به کارگیری می‌نمایند تا این سکو را بالا ببرند. .

یکی نحوه‌هایی که برای بالا بردن درجه الکسا اعمال می دهند پاپ آپ در تارنما‌های دیگر میباشد. یعنی روی صفحه های گوناگون‌شان در وبسایت‌های دیگر پاپ آپ ساخت و ساز می‌نمایند. احتمالا شما هم بارها چشم‌اید که به محض کلیک روی بعضی پیوند‌ها یک کاغذ‌ی پاپ آپ مرتبط با یک تارنما دیگر گشوده می گردد و آن ها با این شیوه ورودی وبسایت‌شان را بالا می برند و مرتبه الکسا هم فراتر می‌رود. البته این شیوه روی بهینه سازی اثر منفی دارااست. به دو ادله:

اولا Bounce Rate یا این که نرخ پریدن وب سایت ارتقا پیدا می‌نماید. what is seo یعنی اشخاص حتی اذن نمی‌دهند تا شیت‌ی پاپ آپ بالا بیاید و حتی در صورتی‌که بالا بیاید هم زود برگه را می‌بندند و در فیض نرخ پریدن ارتقاء مییابد.
ثانیا Time On Page صفحه های شما هم کاهش مییابد. برای مثال در صورتی‌که شما یک برگه دارید که 2000 کلمه و واژه محتوا داراست ولی یوزرها صرفا 10 ثانیه در آن بمانند بدین معناست که برگه‌ی شما قیمت پاره ای دارااست و گوگل هم به صفحه ها نادر قیمت بهایی نمی‌دهد در فیض حتی در صورتی‌که محتوای شما بسیار کارکشته هم باشد جایگاه‌ی نیکی حصول نمی‌نماید.
پس seo را فدای بهبود مرتبه الکسا تارنما نکنید و از طریق‌های سنجیده استعمال نمائید.

کامنت‌ها و پیوند‌های نوفالو دیگر خوانده نمی شوند.
بازه‌ها قبلی یک استراتژی دیدنی برای افزایش seo وب سایت پنل پیوند وجود داشت. تارنما‌ها در فروم‌ها و یا این که کامنت‌های تارنما‌های دیگر پیوند‌سازی می‌کردند. حتی ربات‌هایی هم برای این شغل نوشته بودند که‌این عمل را به طور خود کار اعمال می‌دادند. البته گوگل این شیوه را منسوخ کرد. اعلام‌کرد که پیوند‌های نوفالو دیگر خوانده نمی شوند. یعنی حتی در‌حالتی که شما یک لینک و پیوند با انکر تکست هم داشته باشید لینکی که باطن انکر تکست وجود داراست برای کرولر گوگل قابل مشاهده وجود ندارد. ولی پیوند‌های نوفالو کدامند؟

لینک و پیوند‌هایی که باطن فروم‌ها وجود دارا هستند.
لینک و پیوند‌های باطن کامنت‌ها
لینک و پیوند‌سازی در کانال‌های اجتماعی
پیوند‌سازی در پنل‌های وب لاگ‌‌ها مانند مدیوم می‌سازید.
پیوند‌هایی که از روش مسنجرها و پیام‌رسان‌ها ساخت و ساز میکنید.
این پیوند‌ها بوسیله گوگل خوانده نمیشوند. یعنی حتی در شرایطی‌که برای این عمل همت نمائید هم ممکن میباشد فیض‌ی جذاب‌توجهی از آن نگیرید. ولی در‌حالتی که درین شغل زیاده‌روی نمایید و تحت عنوان اسپم شناخته گردید احتمالا بوسیله گوگل با یک جریمه‌ی خرد ولی تاثیرگذار روبرو گردید. پس می بایست اعتنا فرمایید و از این طرز‌های غیرمتعارف به کارگیری نکنید.


برچسب: آموزش خصوصی سئو،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۲:۵۳ توسط:علی سلطانی موضوع: نظرات (0)